Beo Art Produkcija

Jazavac pred sudom

Kočićeva drama u novoj adaptaciji za sve uzraste

Kočićevo delo Jazavac pred sudom već vekovima oduševljava publiku, a u novoj adaptaciji u izvođenju Milovana Filipovića, publika će videti simbol prkosa, Davida Štrpca. Ova predstava, koja je deo obavezne školske lektire, ima za cilj da približi jedno od najvažnijih dela srpske književnosti mladima i odraslima, nudeći im savremeni pogled na temu otpora represivnom sistemu.

O predstavi

Adaptacija čuvenog Kočićevog dela zasnovana je na dijalogu dva došljaka na Balkan koji su se ovde našli po dužnosti kao predstavnici velike evropske sile. Uvodna scena , dopisana za predstavu, pojašnjava kontekst vremena Austrougarske okupacije Bosne i Hercegovine. Sudija je već neko vreme na službi u Banjaluci, a doktor je nov, deprimiran je onim što je video I doživeo po dolasku. Sudija je svoju krizu prošao i polako se navikava na život u Banjaluci. Uvođenjem filma, kao sredstva komunikacije sa tada modernom Evropom dobijamo dodatno tumačenje tadašnjeg vremena.Bell epoque, se u naznakama vidi na kratkom snimku koji protagonisti gledaju pre nego što u sudnicu uđe David Štrbac.
Od tog trenutka predstava se zasniva uglavnom na originalnom Kočićevom delu, potvrđujući da je komad I dalje aktuelan. Izuzetno su živi i zanimljivi dijalozi Davida i Sudije, baš kao I monolozi Davida Štrpca koji na neki način ismevaju i današnju birokratiju i korumpirano sudstvo.
Uverljiva je i vešta igra Branislava Jerkovića (Sudija) i Milovana Filipovića ( David).
David je prkosan, domišljat, ali u konačnici tragičan lik, predstavlja svoj težak život kao životnu satiru upućenu samom sebi, ali i današnjem čoveku. Izbegnute su teme nacionalnog  kojih ima kod Kočića, pa bi se moglo reći da David Štrbac predstavlja borca za socijalnu pravdu.
Sudija sa druge strane je na prvi pogled birokrata, čovek koji na ljude gleda pomalo sa visine, ali ga Davidova domišljatost čini ranjivim, čak rastrojenim, te je u završnoj sceni ( takođe dopisanoj za potrebe predstave) on taj koji prezire I svoj položaj i posao, pa i sam sistem koji ga je u taj položaj smestio.
Na samom kraju rasplet dobijamo kroz lik grotesknog Doktora (Marko Savković/Nikola Ivačkov), koji sada postaje neka vrsta sudijinog psihoterapeuta.
Sam kraj je možda i najduhovitiji segment predstave, u kome se David pojavljuje u Sudijinom košmaru, koji ujedno predstavlja i košmar Balkana u  20. veku.
0 +
Godina iskustva
plakat jazavac pred sudom

Autorski Tim

Reditelj
Milovan Filipović
Scena
Milan Ćulibrk

Izvođači

David - Milovan Filipović
Sudija - Branislav Jerković
Doktor - Marko Savković

Tehničke specifikacije

Galerija

    Andrej Nosov

    Crna kutija

    Radeći na ovoj predstavi, borili smo se da dobijemo istinito delo, koje se bavi svima nama i našim životima, bez potrebe da šaljemo velike poruke i postavljamo velika pitanja. Kao jedna velika bolest, danas se sa licemerjem živi. Sva komunikacija i potencijalna bliskost pretočila se u tehnološki napredak u vidu moblinih telefona.

      Jelena Jovanović

      Sitnice koje život znače

      „Sitnice koje život znače“ važna predstava koja je nedostajala repertoaru beogradskog pozorišta jeste to što je kroz portret jednog običnog čoveka portretisana iskrena ljubav koja prevazilazi i nadvisuje sve. A ta ljubav je, za mene, kasna večera kada se svi skupe u kući sa posla iako je to sa strane stučkanja nauke o prehrani sumanuto ali mi hrani dušu više od bilo kog nutritijenta.

        Ana Tasić

        Čitač

        Kroz čitavu istoriju, tirani su vodili narod u tragedije bez granica, manipulišući informacijama. Frensis Bejkon napisao je da je znanje moć, što je neprikosnovena istina, ključna u raskrinkavanju političkih laži. A danas je ona opet pod svetlima društvene pozornice, imajući u vidu globalnu proizvodnju laži, zloupotrebu činjenica i medijske obmane, kao i uzlete neonacizama.